I. Az éves minőségcélok meghatározására alapelvek és adaptációs szempontok
Felnőttképző Intézményünk Minőségpolitikája kijelöli azokat a minőséggel kapcsolatos megközelítéseket, értékeket, amelyek alapján az Intézmény éves minőségcéljai meghatározhatóak. Minőségpolitikánk és stratégiai céljaink fókuszában a felnőttképzés munkaerő-piaci igények szerinti, minőségi megvalósulása áll.
Minőségpolitikát és minőségcélokat eszköznek tekintjük a minőségirányítási rendszerünk fejlesztéséhez, ezért fontosnak tartjuk évenkénti felülvizsgálatukat.
A minőségcél meghatározás funkciója, célja:
az intézmény különböző részlegeiben dolgozókkal, és a szolgáltatást igénybevevőkkel a fejlesztési kötelezettségek tervezettségének, minőségi szintjének megismertetése, tudatosítása.
A felnőttképzést folytató intézményünk a MINŐSÉGCÉLOK évente történő meghatározása, felülvizsgálata és módosítása során, valamint a hatályos Fktv.14. § (2) pont szerinti külső intézményi értékelés lebonyolításakor az előzőekben hivatkozott (ill. az adott időszakban hatályos) törvényben és rendeleteiben leírtakat alkalmazza.
A MINŐSÉGCÉLOK meghatározása, felülvizsgálata, módosítása – a képzésért felelős vezetők és az alkalmazottak véleményét figyelembe véve – a Társaság Képviseletére Jogosult Vezetők joga és feladata.
Az Intézmény felelős Vezetői döntik el, hogy a képzési programokhoz kötelezően meghatározott minőségcélok mellett, határoznak-e meg az adott évre egyéb minőségcélt.
A komplex működésre vonatkozó minőségcél megfogalmazására abban az esetben kerül sor, ha a Menedzsment (Társaság Képviseletére Jogosult Vezetők) ezt a tartalmi munka, vagy a fejlesztés eredményessége miatt fontosnak ítélik.
Az ilyen jellegű minőségcélok az Önértékelés-fejlesztési terv részében kerül megfogalmazásra, és az ügyfélszolgálati irodákban kifüggesztve kerül kihirdetésre.
A Képzési programok megvalósulásához rendelt – a hatályos jogszabályokban kötelező feladatként megfogalmazott – minőségcélok, a Képzési Programok mellékletét képezik.
II. A Minőségpolitikánk sikerkritériumai, és a minőség mutatói (indikátorai)
1. Intézményünk jogi keretek szerint működik, és a felnőttképzéssel összefüggő szakmai követelményeit a hatályos jogszabályok szerint minőségi szinten teljesíti.
A megvalósulás minőségi (hatékonysági) mutatói (indikátorai):
A) A minőségbiztosítási rendszer aktualizálása, – a vezetői átvizsgálások száma:
Indikátor (mutató): megtörtént, vagy nem történt meg a hatályos jogszabályok szerinti átvizsgálás, aktualizálás
Dokumentum: jegyzőkönyv, vagy jegyzőkönyvek
B) Intézményi ellenőrzést, értékelést végző szakértők elégedettsége
Indikátor (mutató): az éves ellenőrzések száma, és a feltárt hiányosságok jellege, minőségügyi hatása:
súlyos – minimális tartalmi/formai – nincs hiányosság
Dokumentum: szakértők, ill. a képzést finanszírozók ellenőrzést összegező jegyzőkönyvei
C) A képzés feltételrendszerére, és az egészségek, biztonságos környezetre vonatkozó elégedettségmutatók:
Indikátor (mutató): az adott évben megvalósult képzések elégedettségmérő lapján, az ide vonatkozó kérdésekre adott válasznál 7 fölötti átlag a 10-es skálán,
Dokumentum: kiértékelések, felnőttképzés információs rendszerébe a jelentések
2. Sikernek értékeljük, ha Intézményünk partnerközpontúan működik, – azaz a képzésben részt vevők, a munkáltatók, a munkatársak és az oktatók felnőttképzéssel, és a felnőttképzési szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeit, érdekeit kielégítjük.
A megvalósulás minőségi (hatékonysági) mutatói (indikátorai):
Indikátorok (mutatók):
Dokumentum: elégedettségmérések kiértékelése, és a felnőttképzés információs rendszere
A Minőségpolitika és a minőségcélok megvalósulásáért felelősek:
a Társaságunk képviseletére jogosult Vezetők
Határidő: folyamatos
Pozitív speciális ok is lehetséges, pl. amikor egy multinacionális cég külföldi gyakorlatra viszi a képzésben résztvevőt, és a képző hozzájárul a vizsgahalasztáshoz.
A Felnőttképző Intézmény kiértékelése, rövid elemzése a táblázat 1. sz. mellékletét képezi
„ A „ képzési kör OKJ 32 582 02 E-000077/2014/A014
Indított Képzési Programok neve, OKJ és tanfolyamszáma | Éves átlagos vizsgaeredmények | Lemorzsolódási arány (%) | Résztvevői elégedettség | |||||||||
2016.
tény |
2017 terv | Elért vizsgaered-mény | PMKH honlapján kihirdetett bázis adat | Célérték
indoklás
|
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indok-lás |
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indoklás |
||
1. | Építő –és anyagmozgatógép kezelője (Emelőgép kezelő, kivéve targonca szakmairány) EGK-GY/2017/1 (15 fő) |
4,8 | ≈ 4 | 4,94 | 4,45 | kiváló | < 15 | 0 | kiváló | 7 | 9,28 | összegző lap |
2. | Építő –és anyagmozgatógép kezelője (Emelőgép kezelő, kivéve targonca szakmairány) EGK-GY/2017/4 (6 fő) |
4,53 | ≈ 4 | 5 | 4,45 | kiváló | < 15 | 1 | kiváló | 7 | 9,71 | összegző lap |
Összesen: 21 fő |
Indított Képzési Programok neve, OKJ és tanfolyamszáma | Éves átlagos vizsgaeredmények | Lemorzsolódási arány (%) | Résztvevői elégedettség | |||||||||
2016.
tény |
2017. terv | Elért vizsgaered-mény | PMKH honlapján kihirdetett bázis adat | Célérték
indoklás
|
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indok-lás |
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indoklás |
||
3. | Építő –és anyagmozgatógép kezelője (Targoncavezető szakmairány) TV-GY/2017/2 (31 fő) |
4 | ≈ 4 | 4,93 | 4,27 | kiváló | < 15 | 0 | kiváló | 7 | 9,24 | összegző lap |
4. | Építő –és anyagmozgatógép kezelője (Targoncavezető szakmairány) TV-GY/2017/3 (24 fő) |
4,3 | ≈ 4 | 4,04 | 4,27 | kiváló | < 15 | 0 | kiváló | 7 | 9,02 | összegző lap |
5. | Építő –és anyagmozgatógép kezelője OKJ 32 582 02 ( Targoncavezető szakmairány) TV-GY/2017/5 (7 fő) | 4,25 | ≈ 4 | 4,83 | 4,27 | kiváló | < 15 | 1 | kiváló | 7 | 9,41 | összegző lap |
Összesen: 62 fő |
„ A „ képzési kör OKJ 31 761 01 E-000077/2014/A014
Indított Képzési Programok neve, OKJ és tanfolyamszáma | Éves átlagos vizsgaeredmények | Lemorzsolódási arány (%) | Résztvevői elégedettség | |||||||||
2016.
tény |
2017. terv | Elért vizsgaered-mény | PMKH honlapján kihirdetett bázis adat | Célérték
indoklás
|
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indok-lás |
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indoklás |
||
6. | Gyermek- és ifjúsági felügyelő GYIF-BGY/2017/6 (16 fő) | nem releváns | ≈ 4 | 3,81 | 3,66 | kiváló | < 15 | 0 | kiváló | 7 | 8,94 | összegző lap |
7. | Gyermek- és ifjúsági felügyelő GYIF-H/2017/8 (19 fő) | nem releváns | ≈ 4 | 4,17 | 3,66 | kiváló | < 15 | 1 | kiváló | 7 | 9,01 | összegző lap |
Összesen: 35 fő |
„ A „ képzési kör OKJ 31 140 01 E-000077/2014/A014
Indított Képzési Programok neve, OKJ és tanfolyamszáma | Éves átlagos vizsgaeredmények | Lemorzsolódási arány (%) | Résztvevői elégedettség | |||||||||
2016.
tény |
2017. terv | Elért vizsgaered-mény | PMKH honlapján kihirdetett bázis adat | Célérték
indoklás
|
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indok-lás |
%
Terv |
%
Tény |
Célérték
Indoklás |
||
8. | Óvodai dajka ÓD-BGY/2017/7 (18 fő) | 5 | ≈ 4 | 4,88 | 4,53 | kiváló | < 15 | 0 | kiváló | 7 | 9,57 | összegző lap |
Indított Képzési Programok neve, OKJ és tanfolyamszáma | Éves átlagos vizsgaeredmények | Lemorzsolódási arány (%) | Résztvevői elégedettség | |||||||||
2016. tény | 2017. terv | Elért vizsgaeredmény | PMKH honlapján kihirdetett bázis adat | Célérték indoklás | % Terv | % Tény | Célérték Indokás | % Terv | % Tény | Célérték Indokás | ||
1. |
Gyógymasszőr OKJ 54 726 04 GYM-ST/2017/9 (19 fő) | nem releváns | ≈ 4 | 3,89 | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
2. |
Családsegítő asszisztens OKJ 52 761 01 CSSA-BP/2017/10 (19 fő) | nem releváns | ≈ 4 | nincs adat | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
3. | Óvodai dajka 31 140 01 01 ÓD-ST/2017/11 (18 fő) | 4,69 | ≈ 4 | 4,53 | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
4. | Óvodai dajka 31 140 01 ÓD-ST/2017/12 (14 fő) | 4,5 | ≈ 4 | 4,53 | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
5. | Családellátó OKJ 21 814 01 CSE-BP/2017/13 (22 fő) | nem releváns | ≈ 4 | 4,05 | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
6. | Építő- és anyagmozgatógép kezelője ( Targoncavezető) OKJ 32 582 02 TV-FA/2017/14 (23 fő) | 4 | ≈ 4 | 4,27 | kiváló | <15 | jó | 7 | összegző lap | |||
Összesen: 115 fő |
2017-ben az „ A” képzési körben indított Képzési Programok száma : 7
A képzési csoportok száma : 14 Képzéseinken 2017-ben vizsgázók száma: 133 fő
Ebből 2018-ra áthúzódó képzés: 6 Folyamatban lévő képzéseinken 115 fő vesz részt.
Valamennyi minőségi mutató megközelíti a „kiváló” szintet
Pusztamonostor, 2017.12.30.
Moravcsik Béláné Bt. képviselő képzési tevékenységért felelős vezető |
Moravcsik Hajnalka
képzési igazgató |