A képzés módszerei:
Tervezett képzési idő
A tananyagegységek megnevezése | ÓRASZÁM | A tananyagegységek zárásának tevékenysége | ||
elmélet |
gyakorlat | összes | ||
1. Képzés hatékonyságának növelése | 16 | 0 | 16 | – |
2. Gyártósori alapkompetenciák | 24 | 40 | 64 | írásbeli |
3. A mai munkaerőpiaci kereslet – kínálattal adekvát munkakompetenciák fejlesztése | 16 | 24 | 40 | írásbeli |
4. Egészséges és biztonságos munkakörnyezet | 8 | 8 | 16 | írásbeli |
5. Munkavállalás elősegítése (munkajogi ismeret, álláskeresési technikák) | 24 | 0 | 24 | – |
Összes óraszám | 88 | 72 | 160 |
A képzés befejezésével a képzésben résztvevő
– Gyártósori alapkompetenciák
Együttműködés
KÉPZÉSINDÍTÁS
Az önismerettel, együttműködéssel, munkahelyi hatékonysággal összefüggő alapfogalmak:
A csoporttal összefüggő alapfogalmak.
A tananyagegység tartalma:
Érdeklődés felkeltése, saját motivációs alap felmérése (belső és külső motivációk, kényszerek, elvárások feltérképezése). Saját életpálya áttekintése, adott élethelyzet tudatosítása, helyzetelemzés. Jövőkép, a célok reális kiválasztása és megfogalmazása, döntéshozatal, felelősségvállalás.
Tréning – szituációs játék, esetmegbeszélés :
Önbizalom erősítése, a várható nehézségek tudatosítása, felkészülés a leküzdésükre (akadályok elhárítására módszerek kialakítása, motivációt erősítő elemek beazonosítása) Cél és szempont szerint, klikkek, teamek, kis és nagycsoport kialakítása, – “célhoz rendelve” hatékonyság elemzés.
Bemutatkozás, keretek és szabályok, – célok, módszerek tisztázása
Ráhangoló, csoporthangulat oldó gyakorlatok, – Önismereti alapok:
Ki és milyen vagyok én?
készségek-lehetőségek–kompetenciák felismerése,elfogadása:
“én és a másik”, – hogyan látom önmagamat, és hogyan látnak mások? (Helyem a munkahelyi csoportban. Munkahelyi örömeim, kudarcaim. Motivációm. Beállítódásom. Képességeim). Miben vagyon más, mint a munkatársaim? Értékrendi különbségek.
Elvárások, normák és az eltérések felismerése, – cselekvési minták, előfeltevések, motívumok vizsgálata.
Milyen munkát szeretnék? Milyen jövőt szeretnék?
Kik segítettek az eddigi sikereimben? Mit várok a képzéstől?
Kompetencia megerősödését, a szakmai szerepek tisztázását, – a munkahelyi hatékonyság elősegítését munkatapasztalatok elemzésének lehetséges módszerei:
Témakörök:
„VÁLTOZTASS, ha nem működik az amit éppen teszel !”
Aktuális munkahelyi problémák, – mindaz, ami hivatásgyakorlás közben megnehezíti mindennapokat.